MENÜ
23 Haziran 2026 Salı
DOLAR 46,4694 ▼ %0,01
EURO 52,9394 ▼ %0,43
ALTIN 6.156,53 ▼ %1,69

Uğur İbrahim Altay KONYARAY Projesini Değerlendirdi

Çevre Dostu İnşaat ve Ses Bariyeri Uygulaması

Konya Büyükşehir Belediyesi ve TCDD iş birliğiyle yürütülen KONYARAY Banliyö Hattı projesinde imalat çalışmaları yüzde 80 seviyesine ulaştı. Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, 23 kilometrelik hattın çevre dostu özelliklerle inşa edildiğini ve projenin 2027 yılında hizmete açılmasının hedeflendiğini açıkladı. Meram Gar ile Lojistik Merkezi ve Pınarbaşı arasındaki güzergâhta devam eden çalışmalar kapsamında, tren gürültüsünü asgariye indirmek amacıyla akrilik ses bariyerleri monte ediliyor.

KONYARAY Banliyö Hattı 2027’de İşletmeye Açılacak

Başkan Altay, geri dönüşümlü alüminyum malzemeden üretilen bariyerlerin planlanan 4 kilometrelik kısmının 3 kilometresinin tamamlandığını belirtti. Uygulama ile demiryolu kaynaklı motor, ray ve sürtünme gürültüsünün çevreye yayılmasının engellenmesi hedefleniyor. Projenin şehir içi ulaşım ağındaki stratejik önemine vurgu yapan Altay; Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ve TCDD Genel Müdürü Veysi Kurt’a desteklerinden dolayı teşekkürlerini sundu. KONYARAY’ın tamamlanmasıyla birlikte Konya’nın modern ve sürdürülebilir bir ulaşım altyapısına kavuşması öngörülüyor.

Kaynak: Yenihaberden

Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir