MENÜ
27 Haziran 2026 Cumartesi
DOLAR 46,6600 ▲ %0,12
EURO 53,1528 ▲ %0,09
ALTIN 6.130,13 ▲ %1,67

İsmail Gültekin Kayseri Şeyhşaban’da Arıcı Oldu

Selin Ardından Boş Kalan Köye Arıcılık İçin Döndü

Kayseri Üniversitesi Develi Hüseyin Şahin Meslek Yüksekokulu Bahçe Tarımı Bölümü öğrencisi İsmail Gültekin, 1979 yılındaki sel felaketi sonrası tahliye edilen Kayseri’nin Şeyhşaban Mahallesi’ndeki ata topraklarına dönerek arıcılık faaliyeti başlattı. Doğal zenginliği yüksek olan eski yerleşim alanında üretim yapan Gültekin, terk edilmiş köyde arı kovanları kurdu.

Hedef 1 Tonun Üzerinde Bal Hasadı

Geçen yıl 7 kovanla başladığı arıcılıkta kovan sayısını kısa sürede 50’ye çıkaran genç girişimci, bu sezon 1 ton 200 kilogram bal elde etmeyi planlıyor. Geçtiğimiz yıl herhangi bir hedef koymamasına rağmen yaklaşık 200 kilogram bal aldığını belirten Gültekin, bölgenin bitki çeşitliliğinin üretim kalitesini artırdığını ifade etti.

Maaşlı İş Yerine Kendi Girişimini Kurdu

Şeyhşaban Mahallesi’nin 47 yıl önce yaşanan sel afeti nedeniyle 11 kilometre uzaklıktaki güvenli bölgeye taşındığını hatırlatan İsmail Gültekin, şehir yaşamını tercih etmediğini ve kendi işinin sahibi olmak istediğini dile getirdi. Ailesinin desteğiyle eğitim hayatını sürdürürken bir yandan da üretime katkı sağlayan Gültekin, eski köyün doğasının arı yetiştiriciliğine elverişli yapısı sayesinde verimli bir sezon geçirmeyi bekliyor.

Kaynak: Hürriyet

Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir