Atıl Durumdaki Kamu Binası İçin Dönüşüm Önerileri
Eskişehir’in Sivrihisar ilçesinde uzun yıllar kapalı cezaevi olarak hizmet veren tarihi yapı, faaliyetlerinin sona ermesinin ardından bakımsızlık ve yağma nedeniyle harabeye döndü. Kamu binasının mevcut durumuna dikkat çeken Recep Toptaş, milletin vergileriyle inşa edilen bu yapının korunması ve yeniden kamu hizmetine sunulması için yetkililere çağrıda bulundu.
Uçapark ormanlık alanı içerisinde yer alan binanın kaderine terk edilmesinin büyük bir kayıp olduğunu ifade eden Toptaş, yapının ekonomiye kazandırılması için somut çözüm önerileri sundu. Binanın, halihazırda kiralık bir mülkte faaliyet gösteren Orman Şefliği’ne tahsis edilebileceğini belirten Toptaş, bu sayede devletin kira yükünden kurtulacağını ve atıl binanın canlanacağını vurguladı.
Müze veya Sosyal Tesis Olma Potansiyeli
Toptaş, idari kullanımın mümkün olmaması durumunda binanın Sivrihisar Belediyesi tarafından bir ‘Cezaevi Müzesi’ olarak düzenlenebileceğini, bunun da ilçe turizmine önemli değer katacağını söyledi. Diğer bir alternatif olarak yapının özel girişimcilere uygun şartlarla tahsis edilerek sosyal tesis veya kültürel yaşam alanı olarak değerlendirilmesi gerektiğini ifade eden Toptaş, tarihi mirasa sahip çıkmanın toplumsal bir sorumluluk olduğunu dile getirdi.
Kaynak: Eskisehir






