Eskişehir’in Yeni Ulaşım Aksında Kritik Onay Çıktı
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi tarafından kentin trafik yükünü hafifletmek amacıyla projelendirilen Kuzey Kuşak Yolu çalışmalarında önemli bir bürokratik engel aşıldı. Mayıs 2024’te başlatılan ve titizlikle yürütülen süreç kapsamında, Toprak Koruma Kurulu Haziran 2026’da gerçekleştirdiği toplantıda proje güzergahındaki tarım arazilerinin tarım dışı kullanımına oy birliğiyle izin verdi.
Dosya Tarım ve Orman Bakanlığı Onayına Sunuluyor
Aralık 2024’te Tarım ve Orman İl Müdürlüğü’ne yapılan ilk başvurunun ardından, kurumların talepleri doğrultusunda revize edilen proje dosyası kuruldan tam not aldı. Yerel düzeydeki izin süreçlerinin tamamlanmasıyla birlikte, dosya nihai değerlendirme ve resmi onay için Tarım ve Orman Bakanlığı’na gönderilecek. Bakanlık onayının ardından yol yapım çalışmaları için uygulama aşamasına geçilecek.
6 Şeritli Dev Proje İle Kesintisiz Ulaşım
Toplam 6 şeritten (3 gidiş, 3 geliş) oluşacak Kuzey Kuşak Yolu, Eskişehir’in ulaşım ağında stratejik bir köprü görevi üstlenecek. Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi (EOSB), Eskişehir Teknik Üniversitesi ve Bursa yolu arasında doğrudan bir bağlantı sağlayacak olan proje, şehir içi trafiğine girmeden hızlı ve güvenli geçiş imkanı tanıyacak.
Ayşe Ünlüce: Süreci Kararlılıkla Takip Ettik
Projeye dair açıklamalarda bulunan Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, Kuzey Kuşak Yolu’nun şehrin geleceği için hayati önem taşıdığını ifade etti. Ünlüce, “Mayıs 2024’te başlattığımız çalışmalar kapsamında, ilgili tüm kurumlarla iş birliği içinde revizyonlarımızı tamamladık. Toprak Koruma Kurulu’nun 26 Haziran’daki kararıyla projemizde büyük bir eşiği daha geçtik. Yasal süreçleri aynı kararlılıkla takip ederek, Eskişehir’e nefes aldıracak bu yatırımı hayata geçireceğiz” şeklinde konuştu.
Kaynak: Eskisehir





