MENÜ
22 Haziran 2026 Pazartesi
DOLAR 46,4709 ▲ %0,04
EURO 53,2825 ▼ %0,06
ALTIN 6.282,11 ▲ %1,23

Ürgüp Ziraat Odası ve DSİ Ayhanlar’dan Çiftçilere Uyarı

Üreticilere Çevre ve Altyapı Uyarısı Yapıldı

Ürgüp Ziraat Odası Başkanlığı ile DSİ Ayhanlar Sulama Birliği, tarımsal çevre kirliliğini önlemek ve sulama altyapısını korumak amacıyla Ürgüplü üreticilere yönelik ortak bir uyarı yayımladı. Yetkililer, zirai ilaç atıklarının doğaya kontrolsüzce bırakılmaması ve sulama sistemlerindeki kapakların kapalı tutulması çağrısında bulundu.

Zirai İlaç Atıkları Doğaya Zarar Veriyor

Yapılan açıklamada, tarla kenarlarına, dere yataklarına ve sulama kanallarına kontrolsüz biçimde bırakılan tarımsal ilaç ambalajlarının çevre üzerinde ciddi tahribat yarattığı vurgulandı. Kimyasal atıkların hem su kaynaklarını kirlettiği hem de doğal dengeyi bozduğu belirtilerek, üreticilerin cezai yaptırımlarla karşılaşmamaları için bu atıkları uygun yöntemlerle bertaraf etmeleri gerektiği kaydedildi.

Sulama Altyapısında Arıza Riski

Tarımsal sulama sistemlerinin aksamadan çalışabilmesi için teknik önlemlere de dikkat çekilen duyuruda, hidrant ve su sayaç kapaklarının sürekli kapalı tutulması istendi. Kapakların açık bırakılmasının sistemde teknik arızalara yol açtığı, bu durumun ise sulama sezonunda üreticilerin doğrudan mağduriyet yaşamasına zemin hazırladığı ifade edildi.

Ürgüp Ziraat Odası Başkanlığı ve DSİ Ayhanlar Sulama Birliği, bölgedeki tarımsal faaliyetlerin sürdürülebilirliği ile altyapının verimli kullanımı için tüm çiftçilerin çevre ve sulama kurallarına hassasiyet göstermesini talep etti.

Kaynak: Nevsehirkent Haber

Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir