Doğal Yaşam Alanları ve Nakil Süreçleri Görüşüldü
İçişleri Bakanlığı Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezinde (GAMER) düzenlenen Güvenlik Toplantısında, “Hayvanları Koruma Kanunu” kapsamındaki çalışmalar ele alındı. İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, sokaktaki sahipsiz hayvanların doğal yaşam alanlarına taşınması sürecini valilerle görüştüklerini bildirdi.
Bakan Çiftçi’nin paylaştığı bilgilere göre toplantıda, sahipsiz hayvanlar için inşa edilen doğal yaşam alanlarının yapım aşamaları ve bu alanlara yapılacak nakil işlemlerindeki son durum masaya yatırıldı. Valilerden illerdeki mevcut uygulamalara dair detaylı raporlar alındığı belirtildi.
Çalışmaların temel amacını açıklayan Çiftçi, sokak hayvanlarını korumasız bırakmamayı hedeflediklerini vurguladı. Hayvanların veteriner gözetiminde, gıda ve barınma sorunu yaşamayacağı güvenli alanlarda yaşamlarını sürdürmesi için adımların kararlılıkla atılacağını ifade etti.
Kaynak: Hürriyet






