Entegrasyon Süreci İçin Ek Süre Tanındı
Ticaret Bakanlığı, taşınmaz alım satım işlemlerinde dolandırıcılığı ve kayıt dışılığı önlemek amacıyla hayata geçireceği Güvenli Ödeme Sistemi’nin zorunlu uygulama başlangıç tarihini, kurumlar arası teknik entegrasyon süreçlerinin tamamlanabilmesi için 1 Temmuz 2026’dan 1 Ekim 2026’ya erteledi.
Bakanlık tarafından yapılan resmi açıklamaya göre, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü başta olmak üzere ilgili diğer kurumlar arasındaki altyapı çalışmalarının sorunsuz şekilde sonuçlandırılması amacıyla sisteme geçiş süresi üç ay ileriye taşındı.
Uygulama İkinci Kez Ertelenmiş Oldu
Taşınmaz ticaretinde yeni bir dönemi başlatacak olan düzenlemenin ilk olarak 1 Mayıs tarihinde yürürlüğe girmesi planlanmıştı. Yapılan son değerlendirmeler doğrultusunda, zorunlu geçiş süreci için nihai hedef 1 Ekim olarak güncellendi.
Sistem Alıcı ve Satıcıyı Nasıl Koruyacak?
Daha önce ikinci el araç ticaretinde de aktif olarak kullanılan Güvenli Ödeme Sistemi, gayrimenkul alım satım süreçlerinde tarafları hırsızlık, sahtecilik ve dolandırıcılık gibi finansal risklerden korumayı hedefliyor. Sistem sayesinde nakit transferleri güvence altına alınırken, tüm işlemlerin kayıtlı hale getirilmesi amaçlanıyor.
Kaynak: Eskisehir






