MENÜ
24 Haziran 2026 Çarşamba
DOLAR 46,5047 ▲ %0,05
EURO 52,7700 ▼ %0,32
ALTIN 6.064,18 ▼ %1,28

Ayşe Ünlüce ve Hasan Çiçek Sivil Katılım Zirvesi’nde

Eskişehir’de Demokratik Yönetişim Masaya Yatırıldı

Eskişehir, Avrupa Birliği tarafından finanse edilen ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) tarafından yürütülen “Türkiye’de Demokratik Yerel Yönetişimin Güçlendirilmesi için Sivil Katılımın Desteklenmesi Projesi” kapsamında düzenlenen Sivil Katılım Zirvesi’ne ev sahipliği yaptı. Türkiye Belediyeler Birliğinin ana faydalanıcısı olduğu proje çerçevesinde gerçekleşen buluşmaya Eskişehir Vali Yardımcısı Hasan Çiçek, Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, AB Türkiye Delegasyonu Temsilcisi İpek Seda Geçim Bakır ve TBB Genel Sekreter Yardımcısı Ulaş Altun katılım sağladı.

“Eskişehir Bir İş Birliği Kültürü Oluşturdu”

Zirvenin açılışında konuşan Vali Yardımcısı Dr. Hasan Çiçek, Eskişehir’in pilot iller arasında yer almasının tesadüf olmadığını vurguladı. Kentin kamu ve sivil toplum iş birliği konusundaki köklü birikimine dikkat çeken Çiçek, hazırlanan Sivil Katılım Stratejisi ve Eylem Planı’nın kağıt üzerinde kalmadığını, dinamik bir yol haritası olarak pratiğe döküldüğünü ifade etti. Çiçek, kurumların projeleri artık ortak bir akılla hazırlayıp uygulamasının gelecekteki AB destekli girişimler için sağlam bir temel oluşturduğunu belirtti.

Başkan Ayşe Ünlüce: 10 Bin Vatandaşımıza Ulaştık

Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, projenin kent için stratejik önemine değinerek, 2026 yılı hedeflerini sivil toplumun gücüyle şekillendirdiklerini söyledi. Ünlüce, “Stratejik planımızı hazırlarken yaklaşık 10 bin hemşehrimize ulaştık. 2026 yılını Eskişehir yılı ilan ederken, halkımızdan gelen 26 somut proje ile yolumuzu çizdik. Bu süreçte kurulan Sivil Toplumu Güçlendirme Merkezi ve İklim Eylem Merkezi, projenin kalıcı ve kurumsal meyveleridir” dedi.

6 Milyon Avroluk Fon ile Sivil Katılım Güçleniyor

Zirvede söz alan Türkiye Belediyeler Birliği Genel Sekreter Yardımcısı Ulaş Altun, modern belediyeciliğin sadece altyapı hizmetinden ibaret olmadığını, sivil aklın yönetim süreçlerine dahil edilmesinin gerçek başarıyı getirdiğini kaydetti. AB Türkiye Delegasyonu Sivil Toplum ve Temel Haklar Program Yöneticisi İpek Seda Geçim Bakır ise projeye sağlanan 6 milyon avroluk kaynağın önemini vurgulayarak, Eskişehir’in dinamik yapısıyla katılımcı demokrasinin bir “yaşam laboratuvarı” olduğunu dile getirdi. Zirve, projeye katkı sunan akademisyen ve STK temsilcilerine plaket takdim edilmesinin ardından sona erdi.

Kaynak: Eskisehir

Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir