MENÜ
25 Haziran 2026 Perşembe
DOLAR 46,5318 ▲ %0,02
EURO 52,9829 ▲ %0,16
ALTIN 5.986,04 ▲ %0,10

Erol Özvar ve Haluk Görgün Kuantum Protokolü İmzaladı

Stratejik İnsan Kaynağı ve Akademik Altyapı

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB), Türkiye’nin kuantum teknolojileri alanındaki rekabet gücünü artırmak amacıyla önemli bir iş birliği protokolüne imza attı. SSB yerleşkesinde düzenlenen törende YÖK Başkanı Erol Özvar ve SSB Başkanı Prof. Dr. Haluk Görgün, kuantum hesaplama, haberleşme ve algılama alanlarında milli bir ekosistem oluşturma hedeflerini açıkladı. Bu adımın, Türkiye’nin gelecekteki siber güvenlik, savunma ve sağlık teknolojileri stratejilerinde kritik bir rol oynaması bekleniyor.

11 Üniversite Milli Kuantum Ekosistemi İçin Birleşti

YÖK Başkanı Özvar, kuantum alanında yetkin insan kaynağı oluşturmanın bir tercih değil stratejik zorunluluk olduğunu belirterek, ilk dönüşüm çalışmalarının Gebze Teknik Üniversitesinde başlatıldığını duyurdu. Protokol kapsamında Ankara, Bilkent, Boğaziçi, Gebze Teknik, Hacettepe, İstanbul Teknik, Koç, Orta Doğu Teknik, Özyeğin, Sabancı ve TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi bir araya geldi. Akademik iş birliğiyle yeni lisans ve lisansüstü programların açılması, laboratuvar altyapılarının güçlendirilmesi ve savunma sanayii odaklı projelerin yürütülmesi planlanıyor.

Küresel Teknoloji Yarışında Yeni Yol Haritası

Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. Haluk Görgün, teknolojik yarışta başarının stratejik önceliklere doğru kaynak ayırmaktan geçtiğini vurguladı. Görgün, yerli imkanlarla dünya çapında modeller oluşturma kapasitesine sahip olduklarını belirterek, bu protokolün Türkiye’nin kuantum teknolojilerinde bölgesel bir merkez olmasını sağlayacağını ifade etti. İş birliği doğrultusunda öğrencilere yönelik burs ve staj imkanlarının artırılması ile akademik birikimin sanayi uygulamalarına doğrudan aktarılması hedefleniyor.

Kaynak: Hürriyet

Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir