Mühendislikte Kadın Temsili Güçleniyor
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) verilerine göre, Türkiye’deki mühendislik fakültelerinde öğrenim gören kadın öğrencilerin oranı 2026 yılında yüzde 31,6’ya yükselerek son on yılın en yüksek seviyesine ulaştı. Uluslararası Kadın Mühendisler Günü dolayısıyla açıklanan istatistikler, teknik alanlardaki kadın varlığının son 10 yılda istikrarlı bir ivme kazandığını ortaya koydu.
On Yılda Yüzde 11’lik Artış Kaydedildi
2016 yılında 146 bin 766 olan kadın mühendis adayı sayısı, 2026 yılı itibarıyla 163 bin 105’e yükseldi. Toplam 516 bin 471 mühendislik öğrencisinin bulunduğu yükseköğretim sisteminde, kadınların bu programlardaki payı on yıl öncesine oranla yüzde 11,1 artış gösterdi. Özellikle savunma sanayii, havacılık, uzay ve yapay zeka gibi ileri teknoloji disiplinlerinde kadınların katılımı dikkat çekici boyuta ulaştı.
YÖK Başkanı Erol Özvar: Milli Teknoloji İçin Stratejik
Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan YÖK Başkanı Erol Özvar, Türkiye’nin savunma sanayiinde görev yapan mühendislerin yüzde 98’inin yerli üniversite mezunu olduğuna dikkat çekti. Özvar, kadın mühendislerin araştırma-geliştirme ve teknoloji üretim süreçlerinde daha fazla yer almasının Türkiye’nin kalkınma hedefleri açısından kritik önemde olduğunu belirterek, nitelikli insan kaynağının güçlenmesinden duyduğu memnuniyeti dile getirdi.
Kaynak: Hürriyet






