Modern Bağımlılıklara Karşı Sporun Gücü
Nevşehir’de 26 Haziran Uluslararası Uyuşturucu Kullanımı ve Kaçakçılığı ile Mücadele Günü kapsamında “Spor Bağımlılıklardan Korur” temalı farkındalık etkinliği düzenlendi. Nevşehir Valiliği himayelerinde, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü koordinesinde gerçekleştirilen organizasyona çok sayıda vatandaş ve protokol üyesi katıldı.
3 Nolu Çim Saha’da düzenlenen programa Nevşehir Vali Yardımcısı Mücahit Öztürk, İl Sağlık Müdürü Op. Dr. Hasan Tartar, Gençlik ve Spor İl Müdürü Mustafa Hakan Keskin ve Denetimli Serbestlik Müdürü Ali Bayrak iştirak etti. Nevşehir İl Emniyet Müdürlüğü Narkotik Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ve Yeşilay Nevşehir Şubesi’nin de iş birliği yaptığı etkinlikte, bağımlılıkla mücadelenin toplumsal boyutu ele alındı.
Açılış konuşmasını yapan Gençlik ve Spor İl Müdürü Mustafa Hakan Keskin, bağımlılığın sadece madde kullanımı ile sınırlı olmadığını, günümüzde teknoloji ve dijital oyun bağımlılığının da gençler için büyük bir tehdit oluşturduğunu belirtti. Keskin, sporun fiziksel ve zihinsel gelişimi destekleyerek sağlıklı yaşam alışkanlıklarını güçlendirdiğini ve gençleri zararlı etkenlerden koruduğunu ifade etti.
Etkinlik süresince çocuklar ve gençler; mini golf, basketbol, penaltı yarışı, masa tenisi ve halat çekme gibi sportif faaliyetlerle hem eğlendi hem de bilinçlendi. Alanda kurulan bilgilendirme stantlarında uzmanlar tarafından katılımcılara sağlıklı yaşam ve bağımlılıkla mücadele yöntemleri hakkında detaylı bilgiler aktarıldı. Protokol üyeleri, stantları ziyaret ederek sporcular ve aileleriyle bir araya geldi.
Kaynak: Nevsehirkent Haber





