Biyolojik Mücadele ve Ekosistemin Korunması
Nevşehir Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü, ‘2026 Yılı Kanatlı Yaban Hayvanı Tahsis ve Salım Programı’ kapsamında kente tahsis edilen 300 kekliği Gülşehir ilçesinde doğal yaşam alanıyla buluşturdu. Yeşilöz Köyü kırsalında gerçekleştirilen salım etkinliğine Nevşehir Vali Yardımcısı Mücahit Öztürk ve Gülşehir Kaymakamı Tolga Değirmenci katılım sağladı.
Tarımsal Zararlılarla Doğal Mücadele
Doğal habitatın korunması ve biyoçeşitliliğin artırılması amacıyla gerçekleştirilen çalışmada, kekliklerin tarımsal zararlılarla biyolojik mücadeledeki kritik rolüne vurgu yapıldı. Yetkililer, bu yöntemle doğada kimyasal ilaç kullanımının minimize edilmesinin hedeflendiğini belirtti. Özel üretim istasyonlarında doğaya uyum sağlayacak olgunluğa ulaştırılan keklikler, bölgenin ekosistem yapısına uygun olarak belirlenen noktalara bırakıldı.
Programa Gülşehir Belediye Başkan Vekili Serpil Ay, Nevşehir İl Tarım ve Orman Müdürü Özgür Memiş, Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürü Onur Alçın ile kurum temsilcileri ve vatandaşlar da eşlik etti. Nevşehir genelinde yaban hayatını destekleyici projelerin ve ekolojik dengenin korunmasına yönelik saha çalışmalarının periyodik olarak devam edeceği bildirildi.
Kaynak: Nevsehirkent Haber





