MENÜ
22 Haziran 2026 Pazartesi
DOLAR 46,4670 ▲ %0,04
EURO 53,2865 ▼ %0,04
ALTIN 6.287,44 ▲ %1,32

Doğal Gaz Desteğinde Yeni Dönem! Paranızı Nasıl Geri Alacaksınız?

Sokaktaki Adamın Faturası Neden Değişiyor?

Vatandaşa müjde niteliğinde bir gelişmeyle, doğal gaz faturalarımızda adeta devrim niteliğinde bir değişim başlıyor! Devletin doğal gaz desteği artık herkese eşit dağıtılmayacak. Bu ne demek? Eğer evinizde doğal gazı idareli kullanıyorsanız, cebinize daha fazla destek girecek. Ama “Açın kombiyi sonuna kadar” diyenlerdenseniz, durum değişebilir. Ama panik yok! Faturanızı ödemekte zorlananlar için de devletin sıcak eli uzanıyor, yeni destek kapıları açılıyor.

Yıllardır süregelen ‘destekler adil mi değil mi?’ tartışmaları sonunda masaya yatırıldı. Yetkililer, herkesin aynı oranda destek almasının, kaynakların doğru yönetilmesi açısından sıkıntılar yarattığını fark etti. Özellikle yüksek gelirli ve dolayısıyla yüksek tüketimli hanelerin, düşük ve orta gelirli vatandaşlarla aynı oranda desteklenmesi eleştiriliyordu. İşte bu düzenleme, tam da bu eşitsizliği gidermek, gerçek ihtiyaç sahiplerini daha fazla korumak ve enerjiyi verimli kullanmayı teşvik etmek amacıyla hayata geçiriliyor. Kısacası, ‘ben az yakıyorum neden çok yakanla aynı destek oranını alıyorum’ diyenlerin sesi duyuldu!

Peki, Kimler Sevinecek, Kimler Daha Fazla Ödeyecek?

Bu yeni kademeli destek sistemi sadece konut abonelerini ilgilendiriyor, yani sanayiciler ve esnaf bu uygulamanın dışında. Gelen bilgilere göre, doğal gaz abonelerinin yaklaşık yüzde 12’si bu değişimden doğrudan etkilenecek. Yüzde 12 küçük bir rakam gibi gelse de, bu kesimin konutlarda tüketilen toplam doğal gazın yaklaşık yüzde 36’sını kullandığını düşünürsek, aslında ciddi bir tüketim alışkanlığını ve dolayısıyla destek miktarını değiştirecek bir adım bu. Özetle, az yakanlar için faturalar daha da hafiflerken, ‘limit tanımam’ diyenlerin cebi biraz daha yanabilir. Amaç belli: Kaynakları daha adil dağıtmak ve enerji tasarrufunu özendirmek.

Sınır Nasıl Belirleniyor? Hesabı Kim Yapıyor?

Her ilin kendine has iklimi, büyüklüğü ve tüketim alışkanlıkları var. Bu yüzden her il için ayrı ayrı, özel bir hesaplama yapıldı. Son 5 yılın il ve ay bazındaki doğal gaz tüketim ortalamaları alındı, üzerine de yüzde 75 eklendi. İşte bu rakam, sizin o ayki doğal gaz destek limitiniz olacak. Eğer bu limitin altında kalırsanız, yüksek destekten faydalanmaya devam edeceksiniz. Ama ola ki o sınırı aştınız, o zaman destek oranınız kademeli olarak düşürülecek. Yani devlet, ‘belli bir yere kadar seninleyim’ diyor.

Merkezi ısıtma sistemi olan siteler ve apartmanlar için de özel bir yöntem geliştirildi: Toplam tüketim daire sayısına bölünecek, çıkan kişi başı değer, ilin ortalama limitinin yüzde 75’ini aşarsa düşük destekli tarife uygulanacak. Bu, toplu yaşam alanlarında da tasarrufu teşvik etme amacını taşıyor.

Muafiyetler ve Kaçırılmayacak Bir Yardım Eli!

Her kuralın bir istisnası var elbette. Şehit yakınları, gaziler, ibadethaneler, cemevleri ve Kur’an kursları bu kademeli tarifeden etkilenmeyecek, yani destekten tam olarak faydalanmaya devam edecekler. Bu, sosyal adaleti gözeten önemli bir detay.

En önemlisi de şu: Eğer doğal gaz faturalarınızı ödemekte güçlük çekiyorsanız, sakın ola ki karalar bağlamayın! Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın kapısı size sonuna kadar açık. Şartları sağlamanız durumunda, doğal gaz destek programlarından faydalanma imkanınız var. Bu, tam da cebine bakmakta zorlanan sokaktaki vatandaş için bir can simidi, kaçırılmayacak bir fırsat! Unutmayın, bir ay limiti aşsanız bile, sonraki ay tasarruf ederseniz tekrar yüksek destekli tarifeye geçme şansınız var. Yani sistem esnek ve vatandaşı tamamen yalnız bırakmıyor.

Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir