Şanlıurfa’da Termometreler 42 Dereceye Ulaştı
Güneydoğu Anadolu ve Akdeniz bölgelerinde etkili olan yüksek basınç sistemi, Şanlıurfa ve Kahramanmaraş’ta hava sıcaklıklarını mevsim normallerinin üzerine çıkardı. Şanlıurfa kent merkezinde gün ortasında ölçülen 42 derecelik sıcaklık, açık alanlarda çalışma koşullarını zorlaştırırken sosyal hayatı da kısıtladı. Kentin tarihi noktaları ve ticaret merkezlerinde yoğunluğun azaldığı gözlemlendi.
Kahramanmaraş’ta Yaşamı Olumsuz Etkileyen Sıcaklık
Kahramanmaraş’ta termometrelerin 37 dereceyi göstermesiyle birlikte vatandaşlar serinlemek için kapalı alanlara ve gölgelik bölgelere yöneldi. Sıcak hava dalgası nedeniyle belediye ve sağlık ekipleri, vatandaşları güneş çarpması ve dehidrasyon riskine karşı uyardı. Meteorolojik tahminlere göre, bölge genelinde etkili olan sıcak hava dalgasının etkisini bir süre daha koruması öngörülüyor.
Kaynak: Hürriyet






