MENÜ
24 Haziran 2026 Çarşamba
DOLAR 46,5021 ▲ %0,05
EURO 52,8305 ▼ %0,20
ALTIN 6.099,96 ▼ %0,70

Rodrigo Paz: Bolivya’da Kamu Düzeni Yeniden Sağlandı

OHAL Sonrası Normalleşme Süreci Başladı

Bolivya Devlet Başkanı Rodrigo Paz, idari başkent La Paz’da yaptığı açıklamada, 20 Haziran’da ilan edilen olağanüstü hal (OHAL) sonrası güvenlik güçlerinin ülke genelinde kontrolü sağladığını bildirdi. Yaklaşık 1,5 aydır devam eden yol kapatma eylemleri ve kurulan barikatların tamamen kaldırıldığını duyuran Paz, kriz döneminin geride bırakılarak ekonomik kalkınmaya odaklanılması gerektiğini vurguladı.

OHAL Bir Süre Daha Devam Edecek

Kamu düzeninin kalıcı hale getirilmesi için OHAL uygulamasının devam edeceğini kaydeden Rodrigo Paz, son 50 günde yaşanan toplumsal olayların tekrarlanmasının kabul edilemez olduğunu belirtti. Devlet Başkanı Paz, “Bolivya düzene girmek zorunda. Bu olağanüstü hal, ülkeyi istikrara kavuşturmak adına kullandığımız yasal bir araçtır” dedi. Ulaşım sektöründe de hareketlilik başlarken, ana arterlerin açılmasıyla birlikte otobüs seferlerinin normale döndüğü bilgisi paylaşıldı.

Ekonomik Kriz ve Protestoların Arka Planı

Bolivya, son 40 yılın en ağır ekonomik buhranıyla mücadele ederken, haftalarca süren protestolarda hükümetin istifası talep edilmişti. 26 Mayıs’ta bir kişinin yaşamını yitirdiği olaylar sonrası gerilim tırmanırken, Paz yönetimi eylemlerden eski Devlet Başkanı Evo Morales yanlılarını sorumlu tutuyor. Hükümet, diyalog kanallarını açık tutmakla birlikte anayasal yetkilerin düzeni korumak için kullanılmaya devam edileceği mesajını verdi.

Kaynak: Hürriyet

Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir