MENÜ
23 Haziran 2026 Salı
DOLAR 46,4848 ▲ %0,02
EURO 52,9359 ▼ %0,41
ALTIN 6.180,06 ▼ %1,31

Kurum ve Bayraktar Londra’da Guterres ile Görüştü

Kurum ve Bayraktar Londra’da Guterres ile Görüştü

COP31 Hazırlıkları ve Küresel İklim Gündemi Ele Alındı

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, İklim Eylemi Haftası kapsamında bulundukları İngiltere’nin başkenti Londra’da Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri Antonio Guterres ile bir araya geldi. Görüşmede, Türkiye’nin COP31 hazırlıkları, iklim kriziyle mücadele stratejileri, enerji güvenliği ve döngüsel ekonomi konuları kapsamlı şekilde değerlendirildi.

2035 Yenilenebilir Enerji Hedefleri Vurgulandı

Görüşmede Türkiye’nin 2053 Net Sıfır Emisyon ve yeşil kalkınma vizyonu doğrultusunda attığı adımlar aktarıldı. Bakan Alparslan Bayraktar, yenilenebilir enerji kapasitesini 2035 yılına kadar üç katına çıkarma hedefini Guterres ile paylaşırken; Bakan Murat Kurum, COP31 Eylem Gündemi çerçevesinde küresel iş birliğinin güçlendirilmesi gerektiğini belirtti. Heyet, BM temaslarının ardından AK Parti Londra Temsilciliği’ni ziyaret ederek teşkilat mensuplarıyla bir buluşma gerçekleştirdi.

Kaynak: Hürriyet

Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir