ABD Başkanı Donald Trump’ın İran’a yönelik izlediği dış politika stratejisinin, hedeflenen hızlı zaferin aksine küresel çapta başarısızlıkla sonuçlandığı belirtildi. İngiliz basınında yayımlanan analize göre, Washington yönetiminin bu hamlesi Orta Doğu’da yeni belirsizlikleri tetiklerken, ABD’nin küresel müttefikleriyle olan ilişkilerine de ciddi zararlar verdi.
The Telegraph: En Ağır Stratejik Bedeli Washington Ödedi
İngiliz The Telegraph gazetesinde yer alan analizde, askeri ve diplomatik gelişmelerin ardından en büyük stratejik kaybı İran’ın değil, bizzat ABD’nin yaşadığı vurgulandı. Washington ile İsrail arasındaki diplomatik gerilimi de tırmandıran bu süreç, analizde “dünyayı değiştiren hata” olarak nitelendirildi.
Kaynak: Hürriyet






